perjantai 18. toukokuuta 2012

" laitoin masennus-rottani häkkiin ja heitin sen Itämereen"

Ihan outo olo. Kaikki loppuu aikanaan ja nyt ois mun peruskoulu-urakka takanapäin. Tuntuu, et oon selvinny jostaa, yks elämänvaihe on ohi. Uskomatonta, mutta samalla tosi haikeeta. Kaikki se tuttu ja turvallinen, ne kaikki ihmiset jotka tietää mun tarinan jää nyt vaan pois. Tai siis, mie meen pois. Jos menee niin ku suunnittelin ni kesällä on edessä muutto Porvooseen tai Tampereelle. Tänään vasta tajusin kuinka yhtenäinen ryhmä tän vuoden ysit oikeastaan oli. Ne ihmiset, jotka oli ennen mulle tosi ilkeitä, hyväksyy miut nytten, joten tavallaan pelottaa ku joudun alottaa alusta. Toisaalta odotan sitä enemmän ku mitään muuta. Haluun herätä eloon uudestaa, pyyhkiä kaiken menneen pois, koska ihmisellä on ennakkoluuloja musta, tiiän sen. Haluun löytää oman itseni uudestaa, rakentaa elämäni uusiks, oikeesti elää.

Oon onnellinen. Odotan koulun loppumista, myös sen takia, et mun lääkitys puretaan kesätöiden jälkeen. Tavallaan sekin pelottaa. Lääkkeet oli mulle pelastusrengas. Uskoin, et ne pitää mut pinnalla ja kasassa, mut ne rajotti mun elämää tosi paljo. Ja niinä päivänä ku olin onnellinen ja ilonen ja kaikki oli hyvin, jouduin silti illalla viimestää taas heräämää siihe todellisuuteen, et nielin taas mielialapillerini. Pelottaa, et tuunko selviimää ilman lääkkeitä. Tuleeko jokasesta päivästä taas taistelu. Noh, onhan mulla kesä aikaa, tai siis mun aivoilla aikaa totutella siihen, et välittäjäaineita ei tuukkaan niin paljoo.

Nyt voin myös ylpeänä sanoa, että olen saanut jotain aikaan. Päättötyö kirjani on valmis. Se ei ole mikään pitkä kirja, mutta asiat on sanottu suoraa, eikä lukijna tarvitse miettiä mitä sanoillani tarkoitan. Tässä pienen pieni pätkä kirjastani:

 " Ennen masennus oli ruma karvainen rotta, jolla oli ohjauskeskus pääni sisällä. Sillä oli vipuja ja nappuloita, millä se ohjaili minua. Se halusi saavuttaa jotain minun kauttani, sillä masennus itsessään ei ole mitään. Sen pitää hallita jotain aineellista. Minä laitoin masennus-rottani häkkiin ja heitin sen Itämereen. Masentakoon siellä sitten vaikka lohia tai hylkeitä."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti