sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Kohti uutta ja tuntematonta

Tein sen. Pääsen pois. Saan alotta alusta. Torstaina itkin Mestassa puhelin kädessä, sain sanottua pieneen ääneen "mie pääsin...", samalla hyökkäsin vierustoverini kaulaan. Itkin vähän aikaa ja huomasin, että minua katsotaan udoksuvasti. Keräsin itseni, enkä pystynyt kuin hymyillä. Voimat oli loppua kesken, mutta tiesin mitä haluan. Koulu arvosanat nousivat ja sen eteen uurastaminen kannatti. 

Vielä vuosi sitten en ollu kiinnostunut koulusta, millään ei ollut väliä. Vuoden 2011 alussa en pystynyt kuin olemaan oppitunneilla pää painettuna pulpettia vasten. Nyt pitelen käsissäni paperia, jossa lukee lihavoidulla tekstillä "sinut on valittu"Ei se voi olla totta... Yli 180 haki ja 50 valittiin. Hyväksyn sen, että Porvoo kutsuu. Tätä mie halusin ja tän mie sain. Mitä olisinkaa menettäny jos VR ei olis ollu ajoissa. Tota tuun miettii varmaa koko loppu elämäni ja nyt voin luvata, että se on tosi pitkä aika jos se on musta kiinni.

Saan vihdoin luvan näyttää kuka mie oon. Tuun pärjäämää, tiiän sen. Oon rutistanu itteeni johonkii ihme purkkii. Ajatellu, et ei mua tarvita oman elämäni elämiseen. Osaan olla itsenäisen jos haluun. Okei, myönnän toi kuulostaa epäuskotavalta sellasen tytön suuta joka ei vuosi takaperin uskaltanu mennä ostamaan jälkikäteen Hesburgerista kurkkumajoneesi jos se unohtu. Äitistä kyl näkee, et sitä epäilyttää mun muutto asuntolaa. Ymmärrän sen kyl hyvin, sitä pelottaa, että mitä jos mulla alkaa menee hunosti. Kyllä muakii vähä pelottaa jännittää. Olin aluksi aivan varma, et äiti ei antais mun muuttaa kotoonta pois. Luulin väärin, onneksi. Äiti onneks ymmärs mua ja tajus miks Kausalasta pois pääsemiin on niin tärkeetä. Ei se ajattele asioista niin eri tavalla ku luulen, se kattoo vaan asioita eri näkökulmasta.

Kuitenkin kaikista tärkeintä on se, että luotan itseeni. Luulisin.. Ja se, että kesäloman jälkeen opiskeluni jatkuu Porvoon ammattikoulussa hotelli, ravintola- ja caterinalan linjalla !

2 kommenttia:

  1. hihii nyt ku meist tulee molemmist kokkeja nii myö voidaa leikkii yhes sit ku tuut käymää tääl ni master cheffei ;) ja kyl sie pärjäät, mie tiedän sen !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja sitte voidaa osallistuu siihe top chef- ohjelmaa ;DD ja etpä sie kovin menosti oo ollu väärässä joten sua kannattaa uskoo cc':

      Poista